25 spalvingi „Tikkurila“ metai Lietuvoje

Kas bendra tarp vaikų skyriaus Santaros ligoninėje, gatvės meno galerijos Vilniuje ir daugybės namų Lietuvoje? Spėlioti galima įvairiai, tačiau vienas dalykas juos tikrai sieja – šios erdvės nuspalvintos to paties prekių ženklo dažais. Ženklo, kurio pavadinimas toks įprastas ausiai, kad ištarus jo pradžią, toliau neužsikirsdamas pratęstų kone kiekvienas – tą rodo ir prekių ženklo žinomumo tyrimai. Tai – „Vivacolor“, Suomijos dažų ir pramoninių dangų gamintojos „Tikkurila“ prekių ženklas.  Lietuva – viena iš Baltijos šalių, kurioje prekiaujama šiais Šiaurės regiono dažų rinkos lyderės dažais, išbandytais  laiko ir atšiauraus klimato. Kitas kompanijos prekės ženklas – „Tikkurila“ – parduodamas net 40-yje pasaulio šalių.

 

Išaugusi lyderystė

Mūsų šalies rinkai prekių ženklų „Vivacolor“ ir „Tikkurila“ produktus pristatė ir iki šiol platina UAB „Tikkurila“, balandžio mėn. minėjusi 25 metų sukaktį.  Jos pradžia – kukliame bendrabutyje įkurtame biure su dviejų žmonių kolektyvu. Dažus į Lietuvą jie atsiveždavo lengvojo automobilio bagažinėje – 1995 m. su sąvoka „aukščiausia kokybė“ dar tik susipažįstančiai šaliai tokio kiekio pilnai užtekdavo.

„Ypatingą dėmesį skiriame kintantiems vartotojų poreikiams, pažangioms naujovėms“, - sako Pijus Genevičius, UAB „Tikkurila“ Pardavimo direktorius.

Šiandien bendrovė Lietuvoje žinoma kaip dažų lyderė, prekiaujanti vidui, laukui skirtais produktais ir gaminiais pramonės reikmėms. Vilniuje dirba 27 žmonių komanda, čia įkurtas biuras, sandėliai bei „Tikkurila akademija“, kurioje įvairiomis temomis rengiami nemokami seminarai sutraukia ir profesionalius dažytojus, ir savo namus pagražinti ketinančius žmones.

UAB „Tikkurila“ užima stiprias rinkos pozicijas profesionalų bei deco (galutinių vartotojų) segmentuose: itin fragmentuotoje rinkoje bendrovė atsiriekia penktadalį visų pardavimų pyrago dalies. Ši dalis įspūdingai – net 50 proc. –  užaugo per keletą pastarųjų metų,  ir tam įtakos turėjo ne vien kylanti ekonomikos banga.

„Praėję šešeri metai mums buvo lyderystės įtvirtinimo laikotarpis, per kurį padvigubinome prekybos tinkluose užimamų lentynų vietą. Kaip mums pavyko? Žinoma, padėjo ir auganti rinka, tačiau be stiprios kompanijos strategijos, nuoseklių rinkodaros veiksmų ir, aišku, nepriekaištingos dažymo produktų kokybės tokių svaiginančių rezultatų tikrai neturėtume“, – kalba Pijus Genevičius, UAB „Tikkurila“ Pardavimo direktorius.

Ilgaamžiai, patikimi, o dabar – ir draugiški aplinkai

„Tikkurila“ produktai dažų pasaulyje vertinami dėl savo ilgaamžiškumo, patikimumo, o dabar – ir dėl dėmesio aplinkai bei atitikimo ekologijos kriterijams. Nuo 1862 m. veiklą skaičiuojanti kompanija nuolat tobulina savo gaminius, meistriškai išlaikydama pusiausvyrą tarp vis griežtėjančių aplinkosaugos reikalavimų ir aukštai iškeltos šiaurietiškos kokybės kartelės.

Sienų dažai „Tikkurila Harmony“, „Vivacolor Wall 7“, mediniams fasadams skirti „Vivacolor Villa Akva“ ir medienos dažyvės bei terasų aliejai „Tikkurila Valtti“ – kompanijos flagmanai, jau tapę bendriniais industrijos žodžiais. Prieš keletą metų atstovybė Lietuvoje pakvietė žmones iš visos šalies pasidalinti savo namų, dažytų „Vivacolor Villa“ dažais, nuotraukomis. „Faktų kampanija“ įtikinamai patvirtino, kad patvarumas ir ilgaamžiškumas – ne tuščia deklaracija: atkeliavo daugybė nuotraukų su namų vaizdais, kai kurie jų buvo dažyti prieš keliolika ar net dvi dešimtis metų ir atrodė puikiai.

Ne ką mažiau svarbus kompanijai ir aplinkosauginis aspektas. „Tikkurila“ siekia būti žaliausia chemijos pramonės dažų segmento gamintoja: vien per praėjusius metus grupės mastu 20 proc. sumažino CO2 išmetimus, sunaudojo 7 proc. mažiau elektros energijos ir net 11 proc. mažiau vandens, gamybos atliekų kiekiai sumažėjo 6 proc. 

Kokios spalvos jūsų istorija?
Pagrindinė „Tikkurila“ vidaus dažų linija – „Harmony“, „Joker“ ir „Remontti Assa“ – šįmet atnaujinta. Dažai įvertinti kaip itin atsparūs plovimui ir valymui bei į atmosferą išskiriantys itin mažą lakiųjų junginių kiekį (M1 emisijos klasė), taip pat gavo „Šiaurės gulbės“ ir ES ekologiškumą patvirtinančius ženklus.

Tai – pirmoji dažų kompanija Lietuvoje, kurios produktus aprobavo Lietuvos pulmonologų ir alergologų asociacija, patvirtindama, kad „Vivacolor Green Line“ linijos sienų, lubų, grindų, baldų dažai yra tinkami alergiškiems žmonėms ir gyvūnams. 85 proc. buityje naudoti skirtų „Tikkurila“ produktų pagaminti vandens pagrindu –  pasižymi maža emisija, bet yra tokie pat patvarūs ir užtikrina ilgą dangos eksploatacijos laikotarpį. Daugiau nei 40 proc. gaminių turi ekologinį ženklą. „Tai – išskirtiniai rodikliai šioje industrijoje“, – sako P. Genevičius. Jo vadovaujama atstovybė prieš trejus metus tapo ir Lietuvos žaliųjų pastatų tarybos nare bei aktyviai prisideda prie tvarios aplinkos kūrimo šalyje.

Atsižvelgdama į šios dienos vartotojų poreikius, „Tikkurila“ produktų gamą papildo naujais gaminiais. Taip pat – ir nišiniais, padedančiais įtvirtinti tvarų vartojimą.  „Dažyti galima viską ir bet ką galima paversti originaliu interjero elementu“ deklaruoja kompanija, pristatydama dažus, paviršiams suteikiančius naujų funkcijų: leidžiančius rašyti ant sienų kreida, kabinti ant jų magnetus, šviečiančius tamsoje ar įkvepiančius naują gyvenimą baldams (ne išmesk, o perdažyk!) Populiarėjanti naujovė – „Cozy floor“, epoksido arba poliuretano pagrindu liejamos grindys, kurios gali pakeisti atsibodusias ar nusidėvėjusias plyteles be jokio remonto ir senos dangos išmetimo.

P. Genevičius pabrėžia, kad visos naujovės kyla iš siekio neatsilikti nuo kliento poreikių, juos išgirsti ir atliepti. „Ypatingą dėmesį skiriame kintantiems vartotojų poreikiams, pažangioms naujovėms. Šiandien esame kur kas daugiau nei dažų pakuotės pardavėjai – orientuojamės į kompleksinį problemos sprendimą, edukavimą, galimybių praplėtimą. Dėl to savo krepšelyje turime ne tik įvairiausius poreikius patenkinančius produktus, bet ir nemokamą klientų konsultacijų liniją, praktinius bei teorinius seminarus „Tikkurila akademijoje“, teikiame visą reikalingą pagalbą dažymo klausimais“, – sako UAB „Tikkurila“ vadovas.

Į priekį vedė dvi žmonių kartos

Prie „Tikkurila“ lyderystės Lietuvoje prisidėjo jau dvi bendrovės kartos, kiekviena savaip: pirmoji, anot P. Genevičiaus, padėjo tvirtus pamatus supažindindama Lietuvą su kompanijos produktais, pirmiausia – „Vivacolor.“ O antroji „sudėjo šiuos produktus į tinkamas lentynas“, aiškiai atskyrusi rinkos segmentus ir stipriai pakeitusi „Tikkurila“ įvaizdį prekybos centruose. Naujoji karta į brandžią įmonę įpūtė kūrybiškumo, ambicijų, polėkio. Grupės įmonių tarpe lietuvių atstovybė išsiskiria sprendimų greičiu, vykdomais socialiniais projektais ir pavyzdiniu bendradarbiavimu įmonės viduje. „Visi iki vieno dirbame petys į petį, esame ištikimi ženklo ambasadoriai. Tai – Šiaurės mentalitetu grįsto vadovavimo įtaka, kai žmonėms suteikiama laisvė veikti, nebijoti priimti sprendimus ir prisidėti prie įmonės sėkmės“, –  neabejoja P. Genevičius.

UAB „Tikkurila“ mūsų šalyje garsiai linksniuojama ir tarp gatvės menininkų: Vilniaus meno galerijoje „Open Gallery“ galima rasti ne vieną darbą, atliktą „Vivacolor“ dažais, daug jų ir Kaune bei kituose Lietuvos miesteliuose. Remia ir kitas prasmingas iniciatyvas. Viena įsimintiniausių – menininkų poros sumanymas Vilniaus Santaros vaikų ligoninės Neurologijos skyriaus palatų sienas papuošti jaukiais, vaizduotę žadinančiais piešiniais.

„Esame socialiai atsakinga įmonė, stengiamės nuolat daryti gerus darbus. Išgirdę apie šią idėją net nesudvejojome ir tik raginome greičiau daryti. Juk dažai – tai spalvos, kuriančios emociją. Atsispirti tokiam šiltam, jautriam projektui, keičiančiam niūrias ligoninės sienas į vaikų fantaziją skatinančius piešinius tikrai negalėjome“, – pasakoja bendrovės rinkodaros vadovė Rūta Labeikienė. Ligoninei „Tikkurila“ skyrė bekvapius dažus, savo sudėtyje turinčius aktyviojo sidabro jonų, apsaugančio nuo mikrobų augimo ant dažyto paviršiaus.

O šį rudenį „Tikkurila“ produktų gamą turėtų papildyti nauja dažų kolekcija, įprasminanti globalų kartu su JT vykdomą projektą: išsaugoti nykstančias pasaulio gyvūnų rūšis. Kompanija sukūrė devynių spalvų, kurių kiekviena atitinka konkretų nykstantį gyvūną, dažų paletę ir nuo kiekvienos pakuotės skirs po eurą gyvūnų apsaugai. Tad netrukus kiekvienas, gražinantis namus šiaurietiškais dažais, galės džiaugtis ne tik puikiu rezultatu, bet ir tuo, kad prisidėjo prie visų mūsų namų – Žemės – gerovės.

 

Straipsnio autorė – Rasa Stamkauskienė.

Straipsnį skaitykite portale „Verslo žinios“.

pridėta į norų sąrašą.
pašalinta iš norų sąrašo.
lt