Uostas „West Harbour“

Atšiauriam jūriniam klimatui skirtos apsaugos sistemos

Dažai „Tikkurila“ apsaugos Helsinkio uosto „West Harbour“ naujo keleivių terminalo plienines konstrukcijas.

Uostas „West Harbour“ dėl išaugusio keleivių skaičiaus yra renovuojamas. Uosto apkrovimas nuolat auga, ypač dėl greito susisiekimo su Talinu. Esamos terminalo patalpos nebetinka dideliam lankytojų skaičiui aptarnauti, nes jiems darosi ankšta ir reikia toli eiti iki laivų. Dėl šios priežasties uostas „West Harbour“ plečiamas pietų kryptimi. Planuojama pastatyti naują terminalą ir du naujus susisiekimui su Talinu skirtus dokus.

1 nuotrauka. Bendras naujo keleivių terminalo vaizdas.

Naują keleivių terminalą stato kompanija „YIT Rakennus“. Remiantis Helsinkio uosto paskelbta informacija, tai nemenkas iššūkis netgi šiai didelius projektus vykdančiai kompanijai. Terminalas turi daug plieninių konstrukcijų ir didelį stiklinį fasadą. Kitos pagrindinės statybinės medžiagos – aliuminis ir betonas. Terminalo projektą rengė Helsinkio kompanija „PES-Architects“.

2 nuotrauka. Pagrindinis įėjimas turės nuo vėjo ir lietaus saugančias priedangas.

Helsinkio uostas „West Harbour“ kompaniją „Tikkurila“ domina kaip pramoninių dažų gamintoją. „Kompanija „Tikkurila“ bendradarbiauja su kompanija „Normek Oy“, pagrindiniu už plienines konstrukcijas atsakingu rangovu, kad parinktų reikiamas paviršių spalvas bei reikiamą blizgumą užtikrinančias dažymo sistemas. Kadangi naujas pastatas turi atlaikyti atšiaurų jūrinį klimatą, jam apsaugoti pasirinktos laiko patikrintos patikimos dažymo sistemos. Kompanijos „Tikkurila“ dažais padengtos tiek vidinės, tiek išorinės plieninės konstrukcijos. Dalis konstrukcijų buvo dažomos Estijoje ir Latvijoje“, – sako pramoninių dangų pardavimo vadovas Suomijai Jarno Sula.

3 nuotrauka. Pramoninių dangų pardavimo vadovas Suomijai Jarno Sula atlieka vizualinę dažytų paviršių patikrą.

Daugiabriaunės plieninės uosto „West Harbour“ keleivinio terminalo konstrukcijos ir kolonos buvo padengtos patvariomis epoksidinėmis bei poliuretaninėmis dangomis. Gruntavimui pasirinktas cinko fosfato turintis epoksidinis gruntas „Temacoat GPL-S Primer“. Matinė juodai ir sidabriškai pilka pastato paviršių spalva sukurta naudojant atmosferos poveikiui bei dilimui itin atsparius pusiau blizgius poliuretaninius dažus „Temadur 50“ ir matinamąją pastą, nes vyriausiasis projektuotojas nurodė, kad visų išorinių plieninių konstrukcijų paviršius turi būti matinis.

Dauguma plieninių konstrukcijų buvo padengtos priešgaisrine danga – tai žymiai padidino viso pastato saugumą. 

pridėta į norų sąrašą.
pašalinta iš norų sąrašo.
lt